14. Kez Hillside Beach Club Ziyaretim!

Hayatınızda aynı tatil köyüne on kereden fazla, aynı yaz tatilinde dört , beş kere gittiniz mi? Ben bu sene Hillside’a 14.kez , hem de bu sene iki kere gittim.
Hayatınızda aynı tatil köyüne on kereden fazla, aynı yaz tatilinde dört , beş kere gittiniz mi? Ben bu sene Hillside’a 14.kez , hem de bu sene iki kere gittim. Hatta bazı ziyaretçilerin aynı sezonda beş, altı veya daha fazla kere tatil yaptıklarını öğrendim.

Bu Hillside Fethiye Beach Club konusunda yazdığım ikinci yazı. İşim icabı sürekli insanları, olayları, hizmet aldığım yerleri gözlemlerim. Amacım başarının gerçek sebebini öğrenmektir. Hillside Beach Club, yıllardır Türkiye’nin en pahalı tatil köyü olma ünvanını kimseye bırakmaz, diğer yandan Antalya’da oteller günlüğü 20 Euro’dan oda satarlar. Bu otellerin çoğu çok güzel tasarlanmasına rağmen ucuz turist, kötü servis ve konsept olmayışı sebebiyle gereken değerden oda satamazlar!

Eylül ayında eşimle çocuklarla okul öncesi son bir kere tatile gidelim diye düşündük; seçenekler arasında Mavi Yolculuk, Hillside Su, Yunanistan’da bir ada vardı. Sonunda Fethiye Hillside Beach Club’da karar verdik.

Hillside’Da resepsiyona geldiğimizde, bize kocaman bir gülümseme ile bakan personel ile karşılaştık. Resepsiyon müşteri açısından en kritik ve önemli yerdir. İlk temasınız bir müessese ile resepsiyondur. Buna rağmen çoğu otel bu konuda duyarlı davranmaz. Resepsiyonda yaşayacağınız bir olumsuzluk sizin bütün seyahatinizin kötü geçmesine sebep olabilir. Hillside’da giriş ve çıkış kuralları tavizsiz uygulanır - saat 14:00 de check-in, saat 12:00 de check-out. Otele erken gelmişseniz, eşyalarınızla hemen özel bir odaya alınır, üstünüzü değiştirip günden faydalanabilirsiniz . Siz öğle yemeğinizi yerken, cep telefonunuzdan aranıp odanızın tam saat 14.00 de hazır olduğu haberi verilir. Otelden ayrılırken size şu söylenir : “ Saat 12.00 de check-out yapmadığınız takdirde, oda ücreti tarafınıza yansıtılır. Zamanında check-out yaparsanız otelimizde ki her türlü imkandan otelden ayrılana kadar ücretsiz yararlanabilirsiniz.” Size ayrıca ücretsiz eşyalarınızı koymanız ve üstünüzü değişmeniz için oda tahsis edilir. Bunun adı mükemmel, hatta kusursuz yönetimdir ! Müşteri erken de gelse, geç de otelden ayrılsa her türlü imkandan yararlanma imkanı. Ama oda konusunda taviz yok. Müşteri bu konuda şartlandırılır, ama müşteri memnuniyeti eksiksiz sağlanır.

Odanızda yatağınız her gün personel tarafından süslenir, ilk gün çiçekler, daha sonraki günler sizin kıyafetlerinizden yaratıcı şekiller yaparlar. İlk gün meyve sepeti ve şarap size ikram edilir. Masanıza Edip İlkbahar, Hillside Beach Club CEO ve Hillside Beach Club Müdürün kartvizitlerini bulabilirsiniz. Odada her şey mükemmeldir.

Hillside ‘da ister spor, ister hiç bir şey yapmadan güneşlenin, ister su jimnastiği, ister su kayağı, ister silent beach’de doğanın içinde güneşlenin, etrafınızda güler yüzlü personel veya animasyon takımını bulabilirsiniz. Zaman zaman müşterilere ücretsiz kahve, içki ikram eden servis elemanlarının kendi inisiyatiflerine göre karar verdiklerini öğrendiğimde şaşırmıştım. Çok akıllıca müşteri memnuniyeti yaratma sistemi.

Barda eşimle oturuyorduk, yanımıza Pelin adında bir servis elemanı geldi. Kendisine ne tür eğitimler aldığını ve ne şekilde yetiştirildiğini, başarılarının sırrını sordum. “Her şey ayrıntıda gizlidir” dedi. Bu tüm çalışanlara benimsetilmişti. Detaylar neydi peki?“ Müşterinin adı, daha önce ne ikram edildiği, tercihleri vb.. Motivasyonu nasıl sağladığını sorduğumda “ İçten geliyor” dedi. Seçilen elemanlarda aranan nitelikler bu mükemmel servisi sağlıyordu. Hillside’da her ülkeden insan çalışıyor; Amerikalı, Rus, İtalyan, İngiliz, Alman, Fransız , Hawaii ve hepsi kendi istekleri ile bu tatil köyünde çalışmak için başvuruyorlardı.. Bu pozitif enerji doğal olarak tüm kulübe yansıyor. Turhan,15 senenden fazla bir zamandır sahilde havlu dağıtır. Ama sadece havlu mu dağıtıyor? Bence herkese pozitif enerji veren , çalışkan , herkesle hızlıca diyalog başlatan mükemmel bir eleman.

Müşteri memnuniyeti her işyerinde en öncelikli konu ama önemli olan bu konuları duvara asmak değil, uygulayabilmektir.

Hillside’da dikkatimi çeken % 100 müşteri memnuniyeti kuralları arasında ;

* Tüm ekibin müşteri memnuniyeti konusunda candan seferber olması
* Çalışanların suratlarında sürekli gülümseme olması
* Müşteri ile kesinlikle tartışılmaması, tüm taleplerin ve isteklerin anında hemen yerine getirilmesi ( bu konuda görevli bir personelin elinde telefonla neredeyse 24 saat ortalarda gezip , müşterileri izlemesi)
* Müşteri hizmetleri biriminin gece 24’e kadar hizmet vermesi ve her türlü müşteri isteğini koşulsuz karşılanması
* Müşteriler kesinlikle aktiviteker katılma konusunda ısrarcı davranılmıyor, ama espirilerle teşvik ediliyor, gün boyu sürekli ikram mevcut.; sabah kahvaltısından sonra karpuz ve peynir, akşamüstü mısır, kek, çay servisi, akşam yemekten sonra barbekü ve çorba.. Ara sıra soğuk havlu benzeri sınırsız hizmet..
* Akşamları açık büfe dışında iki ayrı restoranda; Balık ve İtalyan yeme imkanı- gurmeler için.
* Akşamları Pasha Barda nefis bir müzik , isteyenlere diskotekte sabaha kadar dans imkanı

Müşteri memnuniyeti ve iş geliştirme konuları ile ilgili CEO Edip İlkbahar ve İş geliştirme danışmanı Hayal Davran bizzat ilgileniyor, her hafta müşterilere anket formları dağıtılıyor ve tek tek değerlendiriliyor. VIP Müşterileri ile sürekli ilgilenen ellerinde telefonlarla dolaşan İş geliştirmeden sorumlu Bahar Pirinçioğlu ve bu sene tanıştığım stajyer Ceylan Erzi mükemmel iş çıkarıyorlar. Her gittiğimde fikirlerimi ve önerilerimi can kulağı ile dinleyip, tek tek not alıyorlar.

Hillside eşsiz yapan neydi?

Değişik kültürlerin bir arada olması Türklerin oranı bayramlar, her zaman yüzde ellinin altındadır. Her ülkeden insana rastlayabilirsiniz.. Bu kişilerle tanışma imkanı sağlayabilirsiniz. Mükemmel yemekler .. Bir insanı memnun etmek istiyorsan, ilk midesini fethet.. Yemekler her sene daha da lezzetli.. Çeşitler .. yok yok Güler yüzlü personel , hatta bazen kahkahalar .. Müşteriler tatil köyünden ayrılırken servis elemanları ile kucaklaşmaları, öpüşmeleri hep dikkatimi çekmiştir..

Müşterinin kesinlikle rahat ve mutlu olması için her şey seferber ediliyor.. En olumsuz durum bile olumluya çevrilmeye çalışılıyor Her türlü animasyon, spor, show, yarışmalar, akşam partileri mevcut, spa, plates, dans, okçuluk vb. Hillside Fethiye dünyanın en güzel koylarından birine sahip, deniz mükemmel.. Güneş batışında içkiniz elinizde romantizmi yaşayabilirsiniz. Arzu ederseniz, Balili kızlara masaj yaptırın..

Çocuklu ailelerin çok rahat ve huzurlu bir tatil geçirmeleri için her türlü olanak mevcut..

Bir müşteri ile sohbet ediyordum. Bana şöyle dedi: “ dünyada bir çok yere gittim, en pahalı olanlara bile gittim. Hepsinde personel ter kokuyordu.. Burada böyle bir şey yok”. Bu konuda bende araştırdım. Bunu nasıl başarıyorlardı. Her personel günde 2 kere kıyafet değiştirmek zorunda idi. Kıyafetler hep bir örnekti. Hatta saç traşları bile çok moderndi.

Bu yazıyı niye mi yazdım? Günümüzde rekabet etmek, mevcut müşteriyi elde tutmak, her zamankinden daha zor.. Hillside Beach Club, bunu başarmış bir tatil köyü. Kalitesinden taviz vermeden, her sene çıtayı biraz daha yükseltiyor. Müşterinin ruhunu okşuyor, tatilinin mükemmel geçirmesi için ne gerekiyorsa yapıyor. Fiyatı pahalı. Ama paranızın karşılığını alıyorsunuz. Türkiye’de daha iyi bir yer yok mu? Vardır. Bu kadar iyi hizmet vereni var mıdır? Ben görmedim..

Satış ve Pazarlama danışmanlığı yapan bir kişi olarak Hillside’ı her sene gözlemleyerek , bende çok şey öğreniyorum.. Şu ana kadar gitmediyseniz, seneye tatil planınıza muhakkak koyun. En güzel gitmek için aylar Haziran başı, Eylül ortası..

Teşekkürler Hillside Fethiye Beach Club ekibi..Bu mükemmel deneyimi bizlere yaşattığınız için . Seneye tekrar görüşmek dileğiyle,

Sevgilerimle,
Taner Özdeş
Infonet Genel Müdürü

 

Comments powered by CComment

Bize Ulaşın

Halim Meriç İş Merkezi Cemal Sururi Cd. No:25/18 Şişli İstanbul

  • dummy0532 255 97 82

E-Bülten

E-posta adresinizi girin, size daha fazla bilgi gönderelim...

Ara