Psikoloji İle Başarılı Satış!

Bir bayimle akşam yemeği yiyorduk. İş dünyasının ve insanların ne kadar zor ve rekabetçi olduğu hakkında konuşuyorduk. 1980 yılından beri satış işindeyim, gün geçtikçe iş yapmak, insanlarla baş etmek zorlaşıyor.
Bir bayimle akşam yemeği yiyorduk. İş dünyasının ve insanların ne kadar zor ve rekabetçi olduğu hakkında konuşuyorduk. 1980 yılından beri satış işindeyim, gün geçtikçe iş yapmak, insanlarla baş etmek zorlaşıyor. İnsanlar üzerindeki yoğunluk, baskı ve stres artıkça, insanlar daha kaprisli, bencil, hoşgörüsüz ve tahammülsüz oluyor. Bu konuda kendini geliştiremeyen satıcılar, bu mücadelede başarısız oluyorlar.

Bayim konuşmaya devam etti "Benim geldiğim yerlerde, aldığım görgü ve eğitim, insanların doğru ve mert davranması gerektiği, dürüst olmaları, ve sözlerini tutmaları bizlere öğretildi. Maalesef , hergün birçok doğru davramayan, hatta dövülmeyi hak eden insanlarla uğraşmak zorunda kalıyorum" dedi. Kendisine şu önerileri verdim "Satışta doğru, yanlış, haklı, haksız gibi kavramlar yoktur. Satışta, amaç satıcının kendisine bir hedef belirlemesi, bu hedefe ulaşmak için birçok zorlu engellerden, haksız insan ve rekabetten, güçlükten, zorluklardan geçerek hedefine ulaşmasıdır. Önemli olan o hedefe ulaşabilmektir. Diğer yaşadığın ve yaşayacağın olaylar senin kendini sınaman için birer testdir."

Başka bir gün, müşterisi ile yaşadığı bir haksızlığı bana e-mail ile attı ve bu konuda düşüncelerimi öğrenmek istediğini söyledi. Burada ana bayimin bir müşterisi - kendi bayisi - ile, bir müşterisinin lisans problemi sebebiyle, karşılıklı tartışma diyaloklarını okuyacaksınız. Burada iki tarafında üstünlük taslaması, karşındakini altdan almak istememesi, karşıyı ön yargı ile suçlaması, dinlememesi, bir süre sonra diyalog kopukluğuna, hakaretlere kadar varıyor. Sonrasında ipler kopuyor, gereksiz yere !

Olayı anlamanız açısından, burada bizle çalışan ana bayinin müşterisi ( bayi) için lisans ( anti-virüs yazılımı) teslimat süresi uzuyor, bu nedenle bayi (müşterisi) bu konuda tepki gösteriyor. Bayi, müşterisinin mevcut kullandığı süresi biten lisans key ana bayiye iletmeden yeni lisans üretilemiyor, sorunda zaten buradan çıkıyor...

Infonet, benim de başında olduğum ana distribütör. X.... burada müşteri oluyor..Bu mesajlaşma Internet MSN üzerinden gerçekleşmesi sebebiyle, kısa konuşma dili kullanılıyor..

Yazan Mesaj

Müşteri Merhaba, iyi çalışmalar,
Müşteri XX firmanın lisansı hakkında bir gelişme varmı, ?
Müşteri Uzun sürdü sanırım.
Bayim Merhaba
Bayim XX için size bir mail göndermiştim cevap alamadım.
Bayim Lisans key lazım onu bekliyoruz.
Müşteri Ben mailinizi aldıktan 10 sn sonra cevap verdim
Bayim Cevabınızı almadım, beni mi yanıtladınız?
Müşteri Tekrar dönseydinizn bana, mailiniz gelmedi diye, ben 10 sn sonra cevap verdim.
Müşteri Gönderdiğim maili tekrar gönderdim, ya inanın sıkıcı bir durum,
Bayim Size mailin ulaştığına dair rapor aldım
Müşteri Mail gelmedi deseniz fax çekerim, msn'den yazrım, telefon ederim
Müşteri INFONET'TE 1 GÜN SÜRÜYOR BU İŞLEMLERİM BENİM
Bayim Mailin cevabını verdiğinizi anlayamayacağımdan dolayı bekliyorum tabi
Bayim XXX Bey, mailin cevabını verdiğinizi anlayamayacağımdan dolayı bekliyorum tabi
Bayim XXX Bey, bu işlemler infonetten yapılıyor zaten, 1 gün sürecek olsa buradan da 1 gün sürer.
Müşteri 3 GÜNDEN BERİ NEY BEKLİYORSUNUZ O ZAMAN
Müşteri ARAYIN SORUN
Bayim Anlamsız diyaloglara girmeyelim.
Müşteri ANLAMSIZLAŞTIRAN SİZSİNİZ
Bayim Key'inizi gönderin ve işleminizi yapalım, abuk subuk yazılar yazmayın.
Müşteri ABUKTA SUBUKTA SENSİN,
Müşteri DENGESİZ
Müşteri HADDİNİ BİL
Müşteri KENDİNE GEL

Bunları okuduktan sonra şu öğütleri verdim: "Burada ne kadar haklı olursan ol, sende müşterini başında hiç alttan almamışsın. Bu tür örneklerde önemli olan senin niyetin ve bakış açın, amacın müşterini dövmek, suçlamak, hakaret etmek, ve haksız olduğunu suratına mı vurmak, yoksa satış mı yapmak. Önemli olan senin niyetin. Olaya pozitif bakıp, müşterinin gözü ile empati kurarsan, yumuşatıp ikna edebilirdin. Ama senin amacın müşteriye karşı kazanmak; haklı olduğunu ispat etmek mi? " bunu iyice düşün.

"Bir avukat olarak başarımın sırrı, en önemli konuda kazanabilmek için diğer konularda karşı tarafın avukatına taviz vermiş olmamdır."
Abraham Lincoln

Satışta müşteriye karşı kazanmak yoktur, sadece kaybetmek vardır. Haklı da olsan, sonunda üstün geldiğini düşündüğünde işi kaybetmiş olursun." "Çok haklısın dedi" eğer senin gibi düşünebilip, senin bakış açınla olaylara bakarsam.

İnsanlarla baş etmenin iki yolu vardır, birincisi kendimizi tanımak, ikincisi insanları tanımak. Bununda tek yolu karşıyı önyargısız dinlemek.

"Önyargıları yok etmek, atom çekirdeğini parçalamaktan daha zordur."
Albert Einstein

Sevgilerimle,
Taner Özdeş
Infonet Genel Müdürü

 

Comments powered by CComment

Bize Ulaşın

Halim Meriç İş Merkezi Cemal Sururi Cd. No:25/18 Şişli İstanbul

  • dummy0532 255 97 82

E-Bülten

E-posta adresinizi girin, size daha fazla bilgi gönderelim...

Ara