Satış alanında yaşadığım harika bir deneyimi size anlatmak isterim.
TÜBİSAD'ın YouTube Plus kanalı için çekimimi tamamladıktan sonra Marjinal PR şirketinin Harbiye ofisinden ayrıldım. Vitrindeki smokin papyonunu gördüm. Uzun bir süredir bir papyon arıyordum.
Kapıyı açmaya çalıştım. Bu birkaç kez daha oldu. Daha sonra mağaza yetkilisi kapıya geldi ve randevulu çalıştıklarını bildirdi. Papyon satın almak isteğimi ifade ettim. Şirket sahibi kapıyı açtı. Eşi ve oğlu ile birlikte çalışıyorlardı.
Eşi bana birçok seçenek verdi. Aradığım kancasız, kaliteli malzemeden yapılmış siyah bir papyondu. Birini tercih ettim.
Fiyatını sordum.
"2.000₺" yanıtını aldım.
Fiyat son derece yüksekti.
"Son fiyat ne olur?" diye sordum ve eşi, "Espriyle 2.100₺ ayağınız alışsın" dedi.
Daha sonra, oğlu geldi. Kordonciyan ailesinin dördüncü kuşak temsilcisi Levon Kardonciyan’dı. O kadar mütevazıydi ki!
İlk iş yerlerini Beyoğlu'nda açtıklarını ve hikâyelerini gururla anlatmaya başladı. Smokin ve smokin aksesuarları onların tek işiydi. Türkiye’de kiralık smokin işini de ilk Kordonciyan ailesi başlatmıştı.
Hikâyeleri şöyle:
1920'lerde Cumhuriyetin ilanı ile birlikte Türkiye'de smokin ve frak yaygınlaştı. Tam o günlerde de Kordonciyan ailesinin hikayesi başlar. Büyük dede Levon Kordonciyan, Cumhuriyetin kurulmasıyla birlikte Atatürk tarafından eğitim için Fransa'ya gönderilen altı kişiden biriydi. Levon Kordonciyan, o zamanlar çırak ve kalfa olarak çalıştığı terzi piyasasında eğitim almış ve aynı zamanda Fransa'da eğitim almıştır.
Kordonciyanlar, o yıllarda yabancı iş adamları, büyükelçiler ve tüccarlar tarafından sürekli olarak müşterileriymiş. Atatürk, uzun süredir en büyük müşterisi olmuştur. Kordonciyan, "Atatürk çok şık ve zevk sahibi bir insanmış." Dedem, özellikle fraklarını dikmiş. Provalara gelmiş ama orada çok kalmadan geri gitmiş. Ailenin dördüncü kuşak üyesi ve büyük dedesiyle aynı adı taşıyan Levon Kordonciyan, "Oturup sohbet edemezlermiş çünkü hep çok yoğunmuş" diyor.
Sekiz yıldır şirkette çalışan 32 yaşındaki Levon Kordonciyan, bu kadar popüler olmalarının nedeninin, müşterileriyle duygusal bir bağ kurdukları için olduğunu söylüyor ve ekliyor: "Provalara uçakla gelip dönen müşterilerimiz bile var. Hepimiz artık bir aileyiz."
Çok etkilendim. Daha sonra üçümüz, bir süre eskileri anarak eğlenceli bir sohbet ettik. Dükkândan ayrılırken, zamanım olmadığı için bir dahaki kere daha fazla sohbet etme sözü verdim.
Papyonu, beğenerek almıştım, ayrıca istediğim kaliteyi de bulmuştum.
Eve gidince fiyatları merak ettim, Google’da fiyatları araştırdım. Marka değerine göre fiyatlar 500₺'den 6.000₺'ye kadar değişiyordu. İçim rahatlamıştı.
Satışçılar sürekli olarak rekabet ve yüksek fiyatlardan şikâyet eder. İşçilik, kalite ve müşteri deneyimi ise paha biçilmezdir.
Bugün bunu deneyimleme fırsatım oldu.
“Satış, fiyattan çok, pazarlama (etkileme ve algı yönetimi) ve bağ kurma (güven ve sempati) ile başlar ve müşterilerin gereksinimlerini bularak, doğru zamanda kapatmaktır.”
Müşteri, istediğini bulduğunda, fiyat, önemini yitirir.
Sevgilerimle,
Taner Özdeş
Bu yazının dil bilgisi düzenlemeleri,
FaRkLaR Kılavuzu/Sözlüğü (FaRkLaR.net)
tarafından sağlanmıştır.
Comments powered by CComment