SİZCE BAŞARININ SIRRI NEDİR?
Başarı kavramı göreceli bir kavramdır. Kime veya neye göre başarı . Başarı bence kişinin kendi öngördüklerini, hedeflediklerini kabul görülür bir zamanda gerçekleştirmesidir. Ben, başarıya bir bütün olarak bakıyorum; aile, iş, sosyal yaşam, finansal başarı ve özel hayat (hobi vb) .. Bir kişi bu saydığım beş kategoride de başarılı değilse, benim açımdan (gerçek anlamda) başarılı değildir.Tek başına iş başarısı veya sosyal yaşam başarısı yerine tüm bahsettiğim konullarda başarı. Bu da sonuçta zamanınızı nasıl yönettiğinize, boş zamanlarınızda ne yaptığınızla ilgili, kimlerle arkadaşlık ettiğimizle, ne kitap okuduğumuzla ilgili.. Satışın 10 Altın Kuralı kitabımda başarı ve hayat felsefem konusunda detaylı bilgi vermiştim. Başarı için kişinin bir hayat felsefesine ihtiyacı vardır. Bir pusula gibi, buna inanmalı ve vazgeçmeden hedefine ulaşmalı ve sürekli kendini geliştirmek suretiyle değişime ayak uydurmalıdır..
Hayatınızda her an mutlu iseniz, huzur içinde uyuyorsanız, hayatınızın amacını ve anlamını bulduysanız, siz başarılı birisiniz.
TÜRKİYE’DE DİJİTAL İMZANIN YAYGINLAŞMASI VE BAŞARILI OLABİLMESİ İÇİN NELER YAPILABİLİR?
Bu konuda yapılan çalışmalar, Avrupa dahil birçok ülkede başarısızlığa uğradı.Sebebi ise; insanlar hayatlarını zorlaştıracak şeyleri sevmiyorlar. Internet konusunda hiçbir şeye para vermek istemiyorlar. Ülkemizde sigorta konusunda bile Avrupa standartlarının çok altında performans sağlanırken, Internet güvenliğine, toplam IT yatırımlarımlarının sadece % 2’si kadar para harcanan ülkemizde dijital imzanın başarılı olması beklenemez.
Türkiye’de iş dünyasında en önemli sorun kurumsallıktır, yani süreçlerdir. Çoğu firmada olmadığı için dijital imza uygulamaları şirket süreçlerine giremediği için talep göremiyor.
Diğer yandan, e-devlet çalışmaları, e-fatura, e-haciz ve benzeri uygulamalarla dijital imzanın talep göreceğini düşünüyorum. Bireysel pazarda SİM card değişikliği sebebiyle ilk başta Turkcell başta olmak üzere başarısız oldular. Mobil cihazlar, güven problemi sebebi ile ödeme amaçlı kullanılmıyor. ATM’lere para yatırma yeni kabul görmeye başladı. Dijital imza, hem bireysel, hem kurumsal pazara birçok fırsatlar sunuyor, zaman içinde talep artışı olacaktır. Kanuni uygulamalar, firmaların kurumsallaşması, Internet güvenliği konusunda bilinçlenme, Avrupa yasalarına uyum zorunluluğu bu pazarı büyütecektir.
ŞU AN HAYAL ETTİĞİNİZ NOKTADA MISINIZ?
Bana göre öyle bir nokta yok. Şu anda bulunduğum nokta birçok insanı çok mutlu eder. Ama ben öyle kolay duracak veya tatmin olacak bir kişiliğe sahip değilim. Saydığım beş kategoride de hedeflerim var, bunları gerçekleştirmeye çalışıyorum. Çok fazla dağılmadan odaklanmaya çalışıyorum. Şu anda finansal sebeplerle paralel birçok iş yapmak zorunda kalıyorum. Bu beni yoruyor, ama önümüzdeki 5 sene içinde daha fazla odaklanacağım. İki oğlum da (19 ve 20 yaşında) büyüdü. Biri Milano’ya okumaya gidiyor, diğer oğlum son sınıfa geçti. Onların başarılı olması, benim başarımdan daha önemli benim için.GELECEĞİNİZ İÇİN NE TÜR PLANLARINIZ VAR?
Infonet Genel müdürü göreviminin 10. senesini tamamladım. Profesyonel hayata 50 yaşında nokta koymak istiyorum. Şimdiden hafta sonları danışmanlık, eğitim ve gizli müşteri olarak Türkiye’nin önemli kurumlarına hizmet vermekteyim. Üniversitelerde konuşma ve seminerler vermekteyim.Planlarım arasında şirket ortaklıkları ile e-ticaret, eğitim, uzaktan eğitim konularında yatırım yapmak var. Daha çok kitap yazacağım. Yurtdışına açılmak istiyorum. Türkiye’de doğru ortam oluşursa politika ile ilgilenmek ve TV'de kendi programami yapmak istiyorum. Üniversitelerde ders vermek de planlarım arasında. Bu arada Sinan Ergin ile birlikte Satış Okulum konusunda bir dizi projeler üretiyoruz. Satış konusunda yapılacak her türlü çalışmanın içinde yer almak isterim. Satış benim hobim..
HAYATINIZDA GERİYE DÖNME ŞANSINIZ OLSA NEYİ DEĞİŞTİRİRDİNİZ VEYA YAPARDINIZ?
Zor bir soru. Şu andaki durumuma bakarak sanırım birşey değiştirmek istemezdim. Bunun dışına hayatımda yapma istediğim ama yapmadığım şeyler arasında; Master yapmak isterdim. Fransızca veya İtalyanca öğrenmiş olmam benim açımdan çok faydalı olabilirdi. Amerika’da okul bittiğinde çabuk pes ettim, bir süre çalışıp gelebilirdim. Kariyerime bankacılık ile başladım, bu alanda kariyer yapsam şu anda nerede olurdum, merak ediyorum. Ama 34 yaşından sonra satış konusunda yaptığım işlerden o kadar keyif alıyorum ki, farklı bir kariyer bunlara izin vermeyebilirdi. Teknoloji konusunda çalışmam sadece tesadüfler sonucudur.BOŞ VAKİTLERİNİZİ NASIL DEĞERLENDİRİRSİNİZ(HOBİLERİNİZ)?
Spor en önceliğim, dernek aktiviteleri, yazı yazmak, konuşma yapmak, tanımadığım insanlar ile söyleşi yapmak, kitap okumak, seyahat etmek, masaj yaptırmak, yoga, kayak, sinema ve tiyatro, konserler, çocuklarımla ve eşimle zaman geçirmek, çocukluk arkadaşlarım ile arasıra toplanmak, içinde öğreti ve macera olan her aktivite ilgimi çeker. JCI (Jaycees) olmak üzere birçok dernekte aktif görev alıyorum. Bilim Merkezi Vakfının 5 senedir Yönetim Kurulu üyeleliğini yürütmekteyim.YOĞUN İŞ TEMPOSUNDA AİLE VE ÇOCUKLARINIZA YETERLİ VAKİT AYIRABİLİYOR MUSUNUZ?
Bana göre tam damardan soru. Kaliteli zaman evet, yeterli zaman nedir bilmiyorum, ama diğer Türk ailelerine göre herhalde oldukça az. Ama çocuklarım benden hep övgü ile bahsederler, sanırım onlar benim bu halimden memnunlar. Eşim benim herşeyim, o nedenle onunla herşeyi paylaşıyoruz. Zaman olarak bakmak yerine paylaşım olarak bakarsak doyurucu zaman geçiriyorum ailem ile. Bence günümüzde soru şu olmalı : “ Kendinize yeterince zaman ayırıyormusunuz? “ Sorun aileden çok insanların kendilerine zaman ayırmamaları.PAZARLAMA KONUSUNDA EĞİTİM ALMAK İSTEYEN GENÇLERE YÖN ÇİZMELERİ İÇİN NELER SÖYLEMEK İSTERSİNİZ?
Pazarlama ve satış ülkemizde anlaşılmaz. Pazarlama, yaratıcılık ve araştırma içerir. Bu konuda kariyer yapacaklar; yurtdışında, mümkünse Amerika’da okusunlar. Staj yaparak reklam ve pazarlama konusunda farklı alanlarda çalışarak ne istediklerine karar versinler. Dünyada benim de kariyerimin başında çalıştığım 2 pazarlama devi; Unilever ve P&G , bu konuda bir okul. İlaç sektörü, içecek, otomotiv veya tekstil tamamen farklı sektörler. Dijital medya ve pazarlama günümüzün trendleri.. Nanomarketing de birçok çalışamalar yapılıyor. Pazarlama geniş bir alan, kişi yaratıcılık, araştırma, birşeyler oluşturma konularına ilgi duyuyorsa, pazarlamayı tavsiye ederim. Reklam da düşünülmesi gereken bir alan. Kişinin ne istediğini bilmesi ve bu konuda kendine yatırım yapması ve geliştirmesi gereken hayat boyu bitmeyecek bir deneyimdir , pazarlamaÇOCUĞUNA İYİ BİR GELECEK HAZIRLAMAK İSTEYEN AİLELERE NASIL YOL İZLEMELERİ KONUSUNDA TAVSİYELERİNİZ?
19 ve 20 yaşlarında 2 oğlum var. Onları yetiştirmek bana hem büyük keyif verdi, diğer yandan da çok önemli bir sorumluluk. İki oğlumda birbirinden çok faklı mizaca sahip. İstekleri, hobileri, sosyal becerileri farklı. Ben ve eşim, onlara anne ve baba olmaktan çok, iyi birer örnek insan, koç ve yol arkadaşı olmaya gayret ettik. İyi eğitim, iyi çevre, hobi geliştirmeleri, sosyal olmaları, en az bir yabancı dil bilmeleri, dünyayı gezmeleri konularında şartlarımızı zorladık. Kararlarına müdahale etmedik, ama sorguladık. Yaşam ve kariyer koçlarına götürdük. Benim açımdan özgüvenli, cesur ve sosyal olmaları çok önemli idi. Eşim benden farklıdır. O da insani değerler konusunda onlara iyi bir örnek olmuştur.Benim ailelere tavsiyem; öncelikle eşinizle mutlu olun. 0-6 yaşında çocuk güven ve özgüveni , değerli ve yetkin olmayı önerir. Bu yaşlarda çocuklara zaman ayırmak, sevgi ve ilgi göstermek çok önemlidir. İlerki yaşlarda doğru çevre ve arkadaş edinmelerine destek olun, ama kimlerle arkadaşlık yaptığına, nerelere gittiğine dikkat edin. Ben, 4 yaşından sonra çocuklarıma spor yapmaya teşvik ettim, 14 yaşından sonra da yazları staj yapmaları konusunda motive ettim. Tüm seminerlerimi izlemeye gelirler. Anne ve babanın görevi, iyi bir örnek olmaktır, doğru değerleri ve sevgiyi çocuklara vermeleri gerekir. Evliliğinizden emin olmadan çocuk sahibi olmayın. Günümüzde evliliğin tek amacı çocuk yapmak değildir. Bu büyük bir sorumluluktur.